Wat is SEO en hoe werkt het?

Wat is SEO? SEO staat voor “Search Engine Optimisation”. Als je hetzelfde antwoord hebt, dan raad ik je sterk aan om deze blog tot het einde te lezen, want in deze blog ga ik je vertellen wat Zoekmachine Optimalisatie is

Vandaag gaan we het hebben over wat zoekmachine optimalisatie is. Je gaat voor een sollicitatiegesprek of je gaat iemand opleiden of je gaat ergens werken en je vertelt een klant dat ik je website wil verbeteren met SEO, dan moet je daarvoor weten wat Zoekmachine Optimalisatie is? Zoekmachine optimalisatie bestaat uit twee woorden.

Het eerste is ‘zoekmachine’ & het tweede is ‘optimalisatie’. Laten we het eerst over zoekmachines hebben. Wat is een zoekmachine? Een zoekmachine is een softwaresysteem dat ontworpen is om informatie te zoeken of te vinden op het World Wide Web, d.w.z. het internet.

Want je weet dat er duizenden websites of miljoenen terabytes aan gegevens zijn. Er is een systeem gemaakt om deze gegevens te vinden, dat we een zoekmachine noemen. Laten we het nu hebben over optimalisatie. Wat is optimalisatie?

Optimalisatie betekent iets perfect gebruiken. Wat het hier dus betekent is dat we bij zoekmachineoptimalisatie de zoekmachine optimaal gebruiken, d.w.z. de zoekmachine op een betere manier in je voordeel gebruiken. Denk nu na over hoe je de zoekmachine kunt gebruiken.

Als ik een website of een bedrijf heb, dan kan ik ervoor zorgen dat als iemand in een zoekmachine iets intikt dat met mijn bedrijf, product of dienst te maken heeft, hij mijn website bovenaan ziet staan.

Dat is dus het beste gebruik van zoekmachineoptimalisatie dat we doen bij zoekmachineoptimalisatie. De volgende vraag is, optimaliseren we zoekmachines? 

De zoekmachine is een softwaresysteem dat met veel moeite is gebouwd. Ik neem Google als voorbeeld.

Kun je de achterkant van Google manipuleren? Kun je je site bovenaan krijgen door het algoritme of de codering te veranderen? Nee. Als ik in eenvoudige taal spreek: in de zoekmachine kun je niet optimaliseren.

 

Je optimaliseert je website op een betere manier, zodat je het beste uit de zoekmachines kunt halen.

Ik heb bijvoorbeeld een designer showroom. Ik maak designerkleding. Dat is mijn bedrijf. En ik wil dat wanneer iemand zoekt naar designerkleding in Delhi, mijn website bovenaan zichtbaar is. Dat is een geweldig iets.

Dus dat is wat we moeten doen, we moeten onze website zo optimaliseren dat hij in de bovenste regionen van de zoekmachines opduikt, wat mijn bedrijf zal stimuleren, mijn conversiepercentage zal verhogen en uiteindelijk mijn bedrijf zal doen groeien.

As found on YouTube