Onmisbare SEO Tips Voor Succes In 2023

Er komen enkele grote veranderingen aan voor SEO en hier lees je seo tips voor 2023 die je moet weten! Vier jaar hebben we een strategie gehad die ons heeft geholpen de storm te doorstaan ​​elke keer dat Google hun algoritme bijwerkt, maar de laatste tijd beginnen we enkele veranderingen te zien en ik denk dat er meer komt dat eigenlijk betekent dat we een beetje moeten aanpassen aan de manier waarop we inhoud maken, de manier waarop we rangschikken en veel organisch verkeer krijgen via Google Zoeken, dus in dit artikel wil ik er een paar doornemen, echt specifieke dingen die zijn gebeurd en enkele veranderingen die ik echt zie aankomen, zodat je voorop kan lopen.

Google algoritme

Ik denk eigenlijk dat ik een strategie heb die je kan helpen bij elke Google-algoritme- update in de toekomst en dus dat is wat ik hier in dit artikel ga delen om aan de slag te gaan, hoewel ik enkele echt belangrijke grondbeginselen wil delen waarvan ik denk dat we ze vooral en specifiek moeten begrijpen met betrekking tot Google- algoritme-upd. Dit is de grootste fout die ik elke keer zie als er een kernalgoritme- update is, dat mensen impulsief en emotioneel reageren op wat er ook gebeurt zonder de tijd te nemen om erover na te denken.

Ik geef er de voorkeur aan dat we ons proactief gedragen, wat kan betekenen dat we ons gedragen van tevoren alsof we weten wat er gaat komen en we de stappen nemen die nodig zijn, maar het betekent ook dat we moeten vertragen en nadenken over de dingen die we moeten veranderen voordat we ze veranderen, zelfs als het woord verandert als gevolg van iets dat ons is overkomen.

Impulsief reageren op een algoritme- update leidt je waarschijnlijk net zo goed in de tegenovergestelde richting als in de goede richting en in feite leidt het je veel vaker de verkeerde kant op. Je zal nooit in staat zijn om elk klein beetje bij te houden verandering die Google en andere zoekmachines doorvoeren, dus het belangrijkste is dat we echt kernprincipes nodig hebben om naar te leven en door onze inhoud te creëren op die manier hoeven we dat niet elke keer te doen wanneer Google iets verandert.

Dit helpt ons om niet impulsief te reageren en het helpt ons eigenlijk om kleine en afgemeten aanpassingen te maken wanneer ze verdiend zijn, dus dit is een belangrijk principe. Als je niet echt weet wat er veranderd is, begin dan niet gleijk dingen te veranderen aan je website.

Na de laatste grote updates van Google hebben we enige echte volatiliteit in de serps gezien en voordat we echt wisten wat er gebeurde en eerlijk gezegd weten we nog steeds niet helemaal alles wat gebeurd is en dat zullen we waarschijnlijk nooit doen, maar mensen begonnen meteen dingen te veronderstellen, ze begonnen veranderingen aan hun websites aan te brengen en dat heeft mensen op vele gevaarlijke paden geleid. We zien dit overal op internet en zien het zelfs binnen ons eigen project.

Angst, onderzekerheid en twijfel

We zullen zien dat er bijvoorbeeld meerdere threads worden gestart waarin iemand zegt dat ik zojuist X procent van mijn verkeer ben kwijtgeraakt. De dag dat het verkeersverlies optreedt, de dag van de update, trekken mensen meteen conclusies en mensen worden meteen bang. We noemen dit angst, onzekerheid en twijfel en het is iets waarvan wij als ervaren bloggers weten dat het niet te verkomen is. Leden zullen bijna onmiddellijk op die threads springen en gelijk chaos creëren, maar kalmeer alsjeblieft dit gebeurt nou eenmaal.

Google brengt deze updates uit, soms doorstaan ​​we de storm geweldig en soms ook niet. We moeten vertragen en enige tijd nemen voordat we beginnen met het aanbrengen van wijzigingen. Wat we vaak op onze websites zien, is dat zelfs als we een verkeersdip hebben, zullen we zien dat het verkeer binnen een paar weken weer begint aan te trekken.

Als dat niet gebeurt, is het misschien een goed moment om te beginnen met evalueren van wat er eigenlijk op onze website kan zijn gebeurd. Nu is er een keerzijde, we willen niet impulsief reageren op een algoritme-update. Degenen die in staat zijn zich succesvol aan te passen, zullen niet alleen overleven, maar ze zullen gedijen. Echter aanpasbaar zijn betekent meestal niet dat je grote veranderingen moet aanbrengen elke keer dat we iets in de pijplijn voorbij zien komen. Het lijkt meer op het besturen van een schip en minder op het rijden in een go-kart of een botsauto. Het doel is niet om de hele weg snel te schakelen en heel, heel plotselinge bewegingen te maken, maar als we iets door de pijplijn zien aankomen, moeten we aanpassingen maken om ervoor te zorgen dat onze koers consistent in de goede richting blijft varen.

Dus als je werd geraakt door een algoritme-update en je een hoop verkeer verloor, kijk je hier misschien naar en zeg je oké, maar wat moet ik doen, dit schaadt mijn inkomen aanzienlijk, er zijn geen manieren om ’s nachts een hele hoop verkeer terug te krijgen, maar er zijn manieren waarop we ons inkomen in principe van de ene op de andere dag kunnen verhogen en ik ga het hier over een paar minuten over hebben.

Google algoritme update

Maar eerst, in het kort wanneer er een algoritme-update is, is dit in wezen wat je eerst moet doen, we moeten vertragen, we moeten diep ademhalen en ons niet laten bang laten maken voor wat er aan de hand is. Ten tweede moeten we in ieder geval een beetje tijd wachten, in ieder geval een paar dagen maar meestal een paar weken voordat de zaken tot rust zijn gekomen. Hierdoor kunnen we het goed bekijken zodat we een echte analyse kunnen lezen van wat er werkelijk is gebeurd. We kunnen lezen wat andere mensen analyseren, maar we kunnen ook in onze eigen gegevens gaan duiken. De Google serach console kan ons helpen te begrijpen voor welke zoekopdrachten we voorheen rangschikten en dat kan ons helpen specifieke inhoud te identificeren.

Bijna elke keer dat Google proactief naar buiten komt en zegt dat we deze update gaan maken, of het nu de webvitaliteit is of de nuttige inhoudsupdate of veel die we in het verleden daarvoor hebben gezien, wanneer ze de update van tevoren aankondigen en ons iets laten weten dat op het punt staat een rangschikkingsstatistiek te worden. Wat er vaak gebeurt, is dat we daar veel nadruk op leggen en wanneer de algoritme-update daadwerkelijk plaatsvindt die die nieuwe update bevat, blijkt dat het maar een heel erg ondergeschikte factor is en dat er eigenlijk niets verandert, maar er zijn vaak momenten waarop Google ons helemaal niets vertelt en dan krijgen we ineens explosie met alleen een gekke kernalgoritme-update. Nu ga ik niet zo ver om te zeggen: vertrouw niets wat Google zegt mijn benadering van Google en hun richting is om in het algemeen naar de richting te kijken, wat zeggen ze dat ze willen en proberen dat als geheel op te nemen.

Google heeft een heleboel geweldige ondersteuningsdocumentatie over wat goede inhoud en slechte inhoud is, wat linkschema’s zijn en wat constant is. Je weet alle dingen waardoor ke site handmatig kan worden bestraft en alle dingen die we zouden moeten doen om ervoor te zorgen dat we de best mogelijke kans hebben in de zoekresultaten, maar ga er niet zomaar vanuit dat alles wat ze zeiden direct zal correleren naar hoe je het doet in ranglijsten. Kijk naar het algemene idee en gebruik het om de kernprincipes van de inhoud die je maakt te sturen.

Is SEO dood?

Oké, dus hoe zorgen we er nu voor dat we nooit meer geraakt worden? Dit zijn de dingen die ik nu zie veranderen en waarvan ik denk dat ze in de toekomst steeds belangrijker zullen worden. Hierbij zijn er eigenlijk maar twee dingen, semantische SEO en overoptimalisatie. Semantische SEO is in wezen dat Google steeds beter en beter wordt in het begrijpen van wat woorden betekenen, niet alleen wat de woorden zijn en dus een op trefwoorden gebaseerde benadering van SEO is dood, het is al een hele tijd dood, het is dood en wat ik daarmee bedoel, is dat mensen ruimtespecifieke woorden typen en de VS die woorden of die bewoordingen gebruiken in onze inhoud om te proberen daarvoor te rangschikken dat is niet meer wat er toe doet, dit is wat we zien, we zien vaak een artikel dat niet eens helemaal klopt met wat de persoon zocht, vaak met totaal andere bewoordingen, dus je ziet artikelen die niet perfect zijn geoptimaliseerd voor wat de zoekopdracht verscheen op pagina één.

Wat we veel zijn is dat mensen inhoud van andere blogs pakken en dit soms bijna letterlijk kopiëren naar hun eigen blog. Dit is allemaal praktisch plagiaat en diefstal of gewoon de blog van andere mensen gebruiken berichten als hun enige onderzoeksbron en het schrijven van hun eigen versie van dezelfde blogpost en wat we dus zagen was een hele pagina één in de Google-zoekresultaten die in feite kopieën waren in bijna exact hetzelfde formaat. Hoe nuttig is dat voor een gebruiker die meerdere perspectieven op een antwoord wil krijgen.

We zien misschien een paar blogposts die de vraag direct beantwoorden , maar dan zien we andere pagina’s met inhoud die beantwoorden de vraag op verschillende manieren beantwoorden of verschillende contexten bieden voor het antwoord dan alleen een rechttoe rechtaan antwoord, dus wat doen we hier goed aan? Wat het betekent is dat we het beter moeten doen. Van het creëren van onze eigen unieke inhoud moeten we ons eigen originele onderzoek beter doen, maar het is ook de manier waarop we de inhoud presenteren boven het optimaliseren van inhoud voor een zoekmachine.

Blijf vragend denken

Het is voorbij dat het belangrijk was om te rangschikken en dat zijn dingen waar Google naar kijkt en zegt dat deze persoon probeert te rangschikken, ze proberen een gebruiker niet te helpen, dus wat moeten we doen? We moeten blijven denken in termen van zoekopdrachten waarbij we niet alleen willen schrijven welk artikel dan ook in ons opkomt en dan hopen dat het een aantal vragen beantwoordt.

We moeten nadenken over welke vragen mensen hebben en onze zoekanalyse of ons zoekwoordonderzoek doen op basis van de vragen die binnenkomen, maar dan moeten we goede bronnen creëren die vragen beantwoorden in de post die niet per se overgeoptimaliseerd voor de zoekmachine zijn. We moeten denken als mensen die praten met mensen die vragen beantwoorden voor mensen en die behulpzaam zijn. Een geweldige manier om dit te doen, is door meerdere zoekopdrachten te nemen waarvan je hebt vastgesteld dat het echte vragen zijn die mensen stellen, maar neem die vragen die echt nauw verwant zijn en groepeer ze in één blogpost en maak die blogpost een heel goede bron.

Lees hier meer over SEO: https://youthcommerce.nl/seo-specialist-om-hoger-te-scoren