Onze principes
Zoekmachineoptimalisatie lijkt misschien een wild en wetteloos landschap, maar er zijn enkele fundamentele principes waaraan je je moet houden. Ondanks wat velen misschien denken, heeft Google geen stimulans om je te helpen je website hoog te plaatsen.
Met 80 procent van hun inkomsten uit advertenties wil Google dat mensen betalen voor de topposities. Dit betekent dat de richtlijnen en best practices die de zoekgigant publiceert slechts dat zijn: aanwijzingen, geen strikte regels. Om echt te slagen met SEO, moet je de onderliggende concepten en gegevenspunten in gedachten houden, in plaats van je te concentreren op specifieke stappen.
Door jaren van ervaring, testen en falen kunnen bepaalde waarheden worden vastgesteld die in verschillende scenario's werken. Naarmate het SEO landschap blijft evolueren en groeien, zullen deze regels veranderen en dienovereenkomstig worden bijgewerkt om de best mogelijke resultaten te garanderen.
1. Wordt gemiddeld
Als we willen scoren in het huidige competitieve SEO landschap, is onze eerste stap het gemiddelde te worden.
In plaats van te vertrouwen op verouderde algemene regels en toestanden, is de beste aanpak om te kijken naar wat er al voor een bepaald trefwoord wordt gerangschikt en de belangrijkste statistieken te beoordelen, zoals het aantal woorden, hoe vaak het trefwoord voorkomt en of er schema markering wordt gebruikt.
Door deze gegevens te verzamelen en vervolgens content te schrijven die het gemiddelde haalt uit deze statistieken, kunnen je kansen om te scoren voor een trefwoord aanzienlijk toenemen.
2. Kleine stappen
Het tweede principe van SEO is het aanbrengen van stapsgewijze veranderingen.
Kleine aanpassingen zoals het toevoegen van backlinks, het invoegen van afbeeldingen en het wijzigen van koppen en woordaantallen kunnen allemaal een aanzienlijk effect hebben op de site rankings.
Veel aanpassingen tegelijk maken maakt het moeilijk om bij te houden welke veranderingen het meest positieve effect hadden. Het is het beste om de tijd te nemen en één verandering per keer door te voeren, waarbij je het effect meet voordat je een andere verandering aanbrengt.
Er is meestal een beetje vertraging tussen veranderingen die worden gemaakt en de effecten die worden gevoeld door zoekmachines, dus het is belangrijk om kleine, incrementele veranderingen te maken die kunnen worden gemeten en gevolgd in de tijd.
Zo kun je ervoor zorgen dat je de juiste stappen zet om je SEO potentieel te maximaliseren en naar de top van de zoekmachine rankings te gaan.
3. Promoot Google
Principe 3 van SEO is om te doen wat Google er goed uit laat zien. Dit betekent inhoud creëren die iets toevoegt aan de conversatie en echte waarde biedt aan gebruikers.
In plaats van opnieuw gemaakte bestaande inhoud met andere trefwoorden, maak iets unieks dat opvalt en echt educatief nut heeft voor degenen die het lezen. Het hoeft niet iets totaal nieuws of revolutionairs te zijn, maar het creëren van inhoud met de bedoeling lezers te boeien en te informeren is essentieel.
Google zal dergelijke inspanningen belonen omdat het uiteindelijke doel is zijn gebruikers de best mogelijke resultaten te bieden.
Makers van content moeten ook op de hoogte blijven van nieuwe producten en services die Google uitrolt, omdat deze nieuwe mogelijkheden kunnen bieden om een interessantere ervaring te creëren en tegelijkertijd goed te scoren.
Door inhoud te maken met het oog op de doelen en voorkeuren van Google, is het mogelijk inhoud te maken die zowel de algoritmen als de lezers bevalt.
4. Minder maar beter
Het vierde principe van onze SEO is "Doe minder, maar beter". In plaats van grote hoeveelheden content van lage kwaliteit te produceren, moeten we ons richten op het maken van minder stukken van hogere waarde.
De tijd nemen om je inhoud te verfijnen en te perfectioneren is van het grootste belang voor succes. Het is belangrijk om de focus van je inhoud te beperken, zodat elk stuk echt boeiend is en iets speciaals biedt. Het is belangrijk om de focus van je inhoud te beperken, zodat elk stuk echt boeiend is en iets speciaals biedt.
Verplaats je in de schoenen van je lezer: wat zou hij of zij willen lezen? Richt je inspanningen op het maken van kwaliteitsinhoud die is ontworpen om je lezers te binden en te behouden, terwijl je er ook voor zorgt dat je inhoud goed is geoptimaliseerd voor de vindbaarheid in zoekmachines.
Bovendien is het effectiever om berichten te personaliseren en relaties aan te gaan met ons publiek dan om onze e-maillijst willekeurig massaal te bestoken met nieuwe inhoud. En in plaats van de website in één keer te veranderen, is het beter om te onderzoeken welke veranderingen het meeste effect hebben.
Doe minder, maar beter. Het resultaat zou een zorgvuldig gecultiveerde toekomstbestendige SEO strategie moeten zijn, met succes op lange termijn als ultieme beloning.
5. Meer dan seo
Hoe dan ook, wees geen SEO alleen persoon. Regel alles in je contentstrategie. Houd rekening met het publiek en de bredere marketingcontext, evenals met onderzoek, psychologie en andere technieken zoals SEO. De enige manier om SEO echt te begrijpen en het meest effectief te gebruiken is een meer holistische benadering.
Met meer ervaring en gesprekken in deze industrie wordt het duidelijk dat bepaalde strategieën meer kwaad dan goed doen. Tactieken zoals het bouwen van PBN's, het maken van nutteloze persberichten voor blogberichten, het vullen van URL's met LSI-woorden, het opzetten van Google-stacks, en het stralen van forum handtekening links brengen ons niet ver.
Ze kunnen tijdelijke resultaten opleveren, maar het risico om door Google te worden bestraft is te groot. Voor betere en blijvende resultaten moet je je richten op duurzame, samengestelde praktijken in plaats van shortcuts.
Wees niet tevreden met alleen maar SEO, onderzoek hoe je werk past in het grotere geheel. In mijn tijd als SEO specialist realiseerde ik me dat mijn werk en inhoud een belangrijkere rol hadden dan alleen het verbeteren van de ranking en meer organisch verkeer.
Denk aan de onderlinge verbanden: snelheidsverbeteringen helpen niet alleen SEO, maar verminderen ook het aantal bounces, wat een beter rendement op reclame oplevert, terwijl long-form guides kunnen worden hergebruikt in andere, gerelateerde content. Door de breedte van potentiële toepassingen van je werk te begrijpen, kun je effectiever bijdragen aan marketing en ervoor zorgen dat alle betrokkenen profiteren.
Plan een introductie gesprek in en ontvang een gratis site audit!
Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?
Tijd om in beweging te komen en stappen te zetten! Plan een afspraak met ons, zodat je een strategiesprint kunt ontwikkelen en je content kunt laten opvallen. We geven je een goed overzicht van waar je staat en helpen je de juiste richting te vinden - een strategie die resultaat oplevert. Wacht niet langer - laten we van start gaan en iets ongelooflijks laten gebeuren!